Как да проверите графичния дизайн на хартиена чаша с марка?

Ръководство стъпка по стъпка за проверка на графичния дизайн, цветовете и проверката на хартиените чаши, отпечатани по поръчка

1. Проверка на техническите характеристики

Прегледайте всички указания във всички страници на съответния шаблон за марков продукт

Обикновено тези неща изглеждат така (пример). Проверете стъпка по стъпка всяка от тях.

  • Подгответе единичен, отворен векторен файл в .pdf формат, който може да се редактира, като творбата е на един отделен слой.
  • Всички основни графични елементи трябва да бъдат поставени в “безопасна зона”.
  • Фонът на графичния ви дизайн трябва да запълва цялата “зона за печат”.
  • Огънете логото и текстовете в съответствие с ориентировъчната решетка, в противен случай правите текстове ще изглеждат огънати върху чашата.
  • Всички графики, използвани в графичния дизайн, трябва да са с качество поне 300 dpi.
  • Поставете всички графики във файла, без да ги свързвате.
  • Преобразувайте всички шрифтове в криви.
  • Не използвайте линии, по-тънки от 1 pt. тъй като те могат да се различават от външния вид на екрана.
  • Внимавайте с малкия текст под 6 pt. както и малки символи като ©, ™, ® и т.н., тъй като те може да не се четат.
  • За наситено черния цвят, използван на фона с еднакъв цвят, използвайте C30 M30 Y30 K100.
  • Имайте предвид, че малките разлики (до 20%) между цветовете могат да бъдат трудно забележими на окончателния печат.
  • Използвайте само CMYK цветове. Цветовете от други пространства, като Pantone, RAL и т.н., се преобразуват автоматично в CMYK и резултатите от това преобразуване не могат да бъдат основание за жалба.
  • Имайте предвид, че различните модели, както и хоризонталните линии, които се простират около чашата, може да не се съединят по вертикалния шев на чашата. Вертикалните премествания могат да достигнат до няколко мм.
  • Поради разликата в използваната хартия белият цвят и температурата на външния слой на чашата може да се различават от вътрешния слой, опаковането и запечатването.
Графичен дизайн на брандирани хартиени чаши за екология, чаши за сладолед, порционирана захар, персонализирани с индивидуално отпечатано лого: rainbowcups персонализиран графичен дизайн на хартиени чаши

2. Проверка на цветовете

Науката за цветовете е сложна материя

Оценката на цветовете е много трудна тема, тъй като зависи от: начина, по който възприемаме цветовете в съзнанието си (то ги обработва в зависимост от съседните цветове и модели), възрастта ни (по-възрастните хора са склонни да виждат цветовете по-топло), колко вида цветови рецептори имаме в окото си (обикновено всеки има 3, но има хора, които имат 4 или 2). В случай на печатна проба това зависи от техниката на печат, печатния субстрат (вид хартия или прозрачна пластмаса) и източника на светлина (тъй като виждаме светлината, отразена от печата). При прозрачните пластмасови чаши това също се усложнява, тъй като отпечатаният цвят зависи от цвета под него (например бял фон, добавен за по-добро отразяване) или от цвета на напитката, налята в чашата. При оценката на цветовете с помощта на компютри нещата стават още по-сложни, тъй като 99% от компютърните екрани не могат да виждат цветовете на печата (те са извън тяхното цветово пространство). Техниката на печат също е много важна тема, тъй като цветовете, определени в CMYK, не са окончателни, а по-скоро само пропорциите на мастилата, които трябва да се смесят. Освен това има допустими отклонения при печата и производството, така че цветовете на крайния продукт могат да се различават с +/-15% от проектните стойности.

Наистина си заслужава да отделите малко време и да прочетете основите на Уикипедия за цветовото пространство, цветовете и цветното зрение като цяло.

В един идеален свят всичко трябва да бъде калибрирано, но в действителност работата с клиента от разстояние е наистина трудна, а често дори невъзможна, тъй като тя надхвърля цената на самия продукт. Така че, дори ако клиентът ви е приел графичния дизайн, когато се стигне до крайния продукт, може да се сблъскате с претенции, свързани с цветовете, тъй като той може да е оценил цветовете по много неправилен начин.

Проверка на цветовете

По-долу ще изброим някои ограничения, свързани с различните видове техники за корекция.

 

  • В случай на калибрирана печатна проба SPR (калибриран отпечатък) може да има отклонения в цветовете поради разлики в технологията на печат и използвания субстрат (вид хартия), както и вида светлина, използвана за оценка. Трябва да се използва естествена дневна светлина или калибриран източник на светлина, в противен случай оценяването на цветовете при изкуствена светлина може да доведе до грешки, като например кафявото може да изглежда виолетово. Някои хартии отразяват светлината по различен начин от други и по същия начин някои хартии попиват мастилата много повече от други, което се отразява и на цветовете. Калибрирането помага да се намалят някои от тези проблеми, но не е съвършено. Така че, когато имате голяма поръчка и клиент, който е чувствителен към корпоративните си цветове, това е най-добрият начин за оценка на цветовете.

 

  • В случай на отпечатана проба (некалибриран печат) е възможно да има отклонения в цветовете, дължащи се на разликите в технологията на печат и използвания субстрат (вид хартия), както и на възпроизвеждането на цветовете от вашия некалибриран офис принтер или онлайн печатница. Освен това ще добавим всичко, което беше казано преди това за светлината и хартията. Не очаквайте да получите това, което виждате.

 

  • В случай на цифрова проба (калибриран компютърен монитор) цветовете ще бъдат различни поради различното възпроизвеждане на цветовете на вашия монитор (излъчващ срещу отразяващ), често поради липса на правилна конфигурация на софтуера за графичен дизайн или липса на актуално калибриране. Мониторите също използват излъчващ източник на светлина, когато печатът е отразяващ. Компютърните монитори, които покриват цветовото пространство CMYK, трябва да имат 99% покритие на цветовото пространство AdobeRGB или DCI-P3. Тези монитори се наричат с широка гама и много доставчици имат за тях други маркетингови имена като dreamcolour или други. Въпреки това не очаквайте да получите точно това, което виждате.

 

  • В случай на цифрова “проба” (стандартен компютърен монитор ) цветовете ще бъдат различни поради различното възпроизвеждане на цветовете на вашия монитор и ограниченото цветово пространство, което той може да възпроизведе. Освен това при тях липсва калибриране на монитора и софтуера. Мониторите също използват източник на излъчваща светлина, когато отпечатъкът е отразяващ. Цветовете за печат не могат да бъдат показани на мониторите sRGB, тъй като тяхното цветово пространство е просто по-малко. Използването на подобна настройка за оценка на цветовете е най-лошата идея от всички – просто не очаквайте да получите това, което виждате.

Основната цел на всяка проба е обща оценка на графичния дизайн, разпределението на елементите, размера и коректността на текстовете, но тя никога няма да отразява окончателния печат на 100%, особено цветовете.

Затова се уверете, че клиентът ви разбира всичко това и че не са направени никакви съкращения при обясняването му. В противен случай може да ви бъде предявен иск от клиента.

В отговор на въпрос, дали можем да направим само малък тест, само няколко броя от вашия марков продукт, за да оценим цветовете? И да, и не.

Поради начина, по който е организирано производството ни, това би ви струвало същото като MOQ (минимално количество за поръчка), така че често това е същото като да поръчате 1000 персонализирани хартиени чаши, така че просто не го правим отделно. Моля, обърнете внимание, че нашите техники за печат се променят, така че когато поръчвате 1000 и 100 000 чаши, ние използваме различни техники, което може да се отрази и на цветовете. Но има и друг начин да проверите как ще изглежда дизайнът върху чаша – вижте по-горе (ножица и лента).

Страхувате ли се, че цветовете в печата ще се получат по желания от вас начин?

Поръчайте примерна разпечатка (SPR ) – печатна проба, която представлява калибрирана цифрова разпечатка, симулираща цветовете на крайния продукт, и я разгледайте на мястото си при различни условия на осветление. Имайте предвид обаче, че все пак са възможни малки отклонения в цветовете поради използването на различни видове хартия и техники за печат, но все пак това е много по-добър метод за оценка на цветовете, отколкото гледането на некалибриран компютърен монитор с ограничено цветово пространство sRGB.

Графичен дизайн на брандирани екологични хартиени чаши, чаши за сладолед, порционирана захар, персонализирани с индивидуално отпечатано лого: SPR-Sample_Printout

3. Проверка на разположението и размера

Чудите се как ще изглежда избраният от вас печатен продукт по поръчка?

Поръчайте услугата за визуализация на продукта (VIS ) и ние ще я подготвим въз основа на готов графичен дизайн, който ще ни предоставите. Това е 2D рендер на 3D модел с вашите графики.

Графичен дизайн на брандирани хартиени чаши за екология, чаши за сладолед, порционирана захар, персонализирани с индивидуално отпечатано лого: rainbowcups персонализиран графичен дизайн на хартиени чаши
Графичен дизайн на брандирани екологични хартиени чаши, чаши за сладолед, порционирана захар, персонализирани с индивидуално отпечатано лого: KPI-200TW (10) хартиена чаша за кафе с двойна стена (TW) с индивидуален печат 200-250 мл, 8 унции (VIS2)

Графичен дизайн на хартиена чаша с марка по шаблон на rainbowcups

Визуализация (3D визуализация)

Краен продукт (реална снимка)

Други примери за визуализации на хартиени чаши, отпечатани по поръчка (VIS):

Графичен дизайн на брандирани хартиени чаши за екологичен сладолед, порционирана захар, персонализирани с индивидуално отпечатано лого: визуализация на графичен дизайн на хартиени чаши (66)
Графичен дизайн на брандирани хартиени чаши за екологично чисти храни, чаши за сладолед, порционирана захар, персонализирани с индивидуално отпечатано лого: визуализация на графичен дизайн на хартиени чаши (40)
Графичен дизайн на брандирани хартиени чаши за екологично чисти храни, чаши за сладолед, порционирана захар, персонализирани с индивидуално отпечатано лого: визуализация на графичен дизайн на хартиени чаши (45)
Графичен дизайн на брандирани хартиени чаши за екологичен сладолед, порционирана захар, персонализирани с индивидуално отпечатано лого: графичен дизайн на хартиени чаши (51)
Графичен дизайн на брандирани хартиени чаши за екологично чисти продукти, чаши за сладолед, порционирана захар, персонализирани с индивидуално отпечатано лого: визуализация на графичен дизайн на хартиени чаши (10)

4. Най-добрият начин да се провери графичният дизайн на хартиената чаша с марка

Вземете лентата и ножицата в ръцете си!

Просто поръчайте SPR (калибрирана пробна разпечатка) или отпечатайте без мащабиране графичния дизайн от шаблона Rainbowcups в мащаб 1:1 (но няма да можете да оцените правилно цветовете). Изрежете го с ножица по линията на рязане и залепете страните, за да се получи чаша без дъно. Поставете я върху съществуваща бяла чаша или друг образец на хартиена чаша.

Вземете предвид, че различните шарки, както и хоризонталните линии, които се простират около чашата, може да не се съединят по вертикалния шев на хартиената чаша. Вертикалните премествания могат да достигнат до няколко мм, което води до различен от очаквания резултат (вижте примера по-долу, той е шит, но идеята е същата).

След това проверете дали всички текстове и лога са с правилния размер и на правилните места и дали са огънати по правилния начин. Проверете дали текстовете и логата са ясно видими и не са изкривени (или са правилно изкривени). Например поради геометрията на хартиената чаша (тя представлява обърнат конус), ако искате логото или текстът да са прави върху чашата, те трябва да бъдат огънати в дизайна към жълтата мрежа. Ако оставите права линия или текст върху дизайна, той ще се възприеме като крива.

Имайте предвид, че поради разликата в използваната хартия, белият цвят и неговата цветна температура на външния слой на чашата може да се различават от вътрешния слой, опаковането и запечатването.

Проверете всичко на дневна светлина и се уверете, че сте 100% доволни от резултата и сте наясно с възможните несъответствия по отношение на разположението, изкривяванията и цветовете. Проверете два пъти всички текстове и графични елементи, тъй като ние ще отпечатаме точно това, което виждате.

Уверете се, че сте направили всичко това, преди да приемете окончателно графичния дизайн, защото след като той попадне в производството, вече е твърде късно.

Уверете се, че клиентът ви е добре информиран по горепосочения въпрос и разбира всички тези въпроси, нюанси, има реалистични очаквания и е проверил графичния дизайн по правилния начин, в противен случай може да си имате сериозни проблеми.

Продължете да четете това експертно ръководство за това как да изберете, поръчате и проектирате персонализирани хартиени чаши с печат